susimetam.lt / blog /

7 ingredientai sėkmingai sutelktinio finansavimo kampanijai

2021-01-27 - Vaidas J. | SUSIMETAM.LT

Ilgas ir intensyvus pasirengimo laikotarpis eina į pabaiga ir jau netrukus paskelbsite savo idėją sutelktinio finansavimo platformoje. Džiugu ar ne? Kol to dar nepadarėte, dalinamės keliais patarimais, nes kaip rodo patirtis daugelis startuoja per anksti, nepasirengę ar tai daro atmestinai pasikliaudami vien sėkme. Yra begalė daug dalykų, kuriuos galėtumėte padaryti siekiant palengvinti sau gyvenimą ir labiau priartėti prie numatyto tikslo, tačiau čia pasistengėme sudėti pačius svarbiausius 7 ingredientus. Ir jei visus juos galite užbraukti kaip padarytus, tai jūsų šansai "iškepti" sufinansuotą projektą yra puikūs.

1. Patirtis

Posakis “nereikia išradinėti dviračio” kažkokia forma senesnis už patį dviratį. Daugelis sėkmingų kampanijų yra rezultatas išmoktų pamokų iš prieš tai buvusių (ne)sėkmingų (savo arba kitų) projektų. Todėl kilus idėjai, visų pirma, reiktų paieškoti ir pasižiūrėti, o kaip buvo, o gal net yra, pristatomos kitos tokios kaip jūsų arba panašios lėšų rinkimo kampanijos. Kaip jie dalinosi savo istorija? Kiek žmonių jos sulaukė, kiek lėšų surinko? Ar jos buvo sėkmingos ar ne? Peržiūrėję kitų patirtis galėsite geriau įsivertinti savo galimybes, bus lengviau parengti aprašymą, nes turėsite pavyzdžių arba suprasti kaip jums išsiskirti iš kitų, jei tokių kampanijų kaip jūsų yra ir daugiau.

2. Pristatymas

Nepaisant kokia gera būtų idėja ar koks prasmingas tikslas, tinkamas pateikimas ir pristatymas yra kritiškas norint pasiekti užsibrėžtą tikslą. Gerai apgalvokite kokia bus jūsų kampanijos pagrindinė prisistatymo nuotrauka, nes ji ne šiaip užpildo erdve ar suteikia spalvų, o yra/bus tas pagrindinis objektas patrauksiantis dėmesį internete, socialiniuose tinkluose, dalinantis nuoroda ir turės kovoti su mielais kačiukais ir didžiausių korporacijų brangiausiomis reklamomis. Jei kuriate video, tai jis neturėtų būti ilgesnis nei 3 min. Būtent toks yra žmogaus vidutinis gebėjimo sutelkti dėmesį internete laikas. Nebent jūsų video yra super įtraukiantis arba skirtas išskirtinai jūsų ištikimiausiems rėmėjams, kitu atveju rekomenduotina nepersistengti.

3. Sklaida

Žmonių pamačiusių jūsų kampaniją skaičius yra tiesiogiai proporcingas jus parėmusių žmonių skaičiui. Kalbant apie jus nepažįstančius žmones, tai paprastai paremia 2-3 proc. su jūsų iniciatyva susipažinusių žmonių, Todėl labai svarbu, kad žinutė apie jūsų iniciatyvą pasiektų kuo didesnį ratą žmonių. Skelbimas apie jūsų iniciatyvą turi prasidėti dar iki lėšų rinkimo kampanijos starto. Geriausia iš anksto susisiekti su jūsų idėjai neabejingomis bendruomenėmis socialiniuose tinkluose, jūsų nišos/srities žurnalistais, blogeriais, influenceriais. Būtina iš anksto bent preliminariai susiplanuoti kokiomis naujienomis ir žinutėmis dalinsitės kampanijos eigoje. Spaudos pranešimas taip pat turėtų būti parengtas iki lėšų rinkimo kampanijos pradžios ir apgalvoti jo sklaidos kanalai.

4. 30 proc.

Laikoma, kad norint sėkmingai pasiekti tikslą dar prieš paskelbiant lėšų rinkimą jau turite būti užsitikrinę dalį planuojamų surinkti lėšų. Tai nereiškia, kad privalote turėti 20 pasirašytų įsipareigojimų paremti jūsų projektą, bet jei turėsite 20 jums tikrai neabejingų žmonių el. pašto adresų (šeimos narių, draugų, kolegų, kaimynų, senų pažįstamų ar jūsų srities žinovų, tt.) su kuriais jau kalbėjote dėl paramos, tai jūsų startinės pozicijos jau labai geros. Sėkmingų kampanijų patirtis rodo, kad jos per pirmąsias dienas surinka apie 30 proc. planuotų surinkti lėšų. Tai yra skaičius, kuris padeda pritraukti kitus jums neabejingus žmones. Galima tai vadinti minios efektu, galima tai vadinti jūsų patikimumo, pasirengimo ir ryžto įrodymu. Prisipažinkime, kad ir jūs vargu ar prisidėtume prie projekto, kurio organizatoriaus nepažįstate ir nepaisant nuostabaus projekto aprašymo jis yra sulaukęs vos kelių palaikančių. Statistiškai daugiausia palaikančiųjų kampanijos sulaukia 2-3 dienas nuo startavimo ir artėjant prie finišo, tačiau tai nereiškia, kad tas vidurio periodo 3 savaites reikia sėdėti rankas sudėjus, viskas yra susiję.

5. Reklama

Jei neturite 10 tūkst. sekėjų Facebook’e, galimybių pasiskelbti žiniasklaidoje ar kitų didelės apimties informacijos dalinimosi kanalų, vis tiek turėsite pasiekti tam tikrą skaičių žmonių, kad surinkti norimą sumą. Tarkime norite surinkti 1000Eur, reiškia jus paremti turėtų 50 žmonių po 20Eur. Tai reiškia, kad jums reikia pasiekti apie 2500 žmonių, nes 2-3 proc jų galimai prisdės prie jūsų idėjos. Vis tik pasiekti pakankamą kiekį žmonių vien pasikliaunant savo draugų ratu yra sunku, o kartais tiesiog būtina išeiti už savo socialinio burbulo ribų ir taip paprasčiausia padaryti su reklama. Norint suprasti kaip veikia Facebook Ads gali prireikti laiko, todėl rekomenduotina tai išbandyti dar iki lėšų rinkimo kampanijos pradžios. Skelbdami apie numatomą lėšų rinkimo kampaniją galėsite ne tik skatinti domėjimąsi jūsų projektu, bet ir išsibandyti kuriose auditorijose jūsų projektas sulaukia daugiausiai susidomėjimo.

6. Mokesčiai

Skaičiuojant reikiamą surinkti sumą dažnai pamirštama įskaičiuoti mokesčius ir įvairias susijusias išlaidas. Visų pirmą, reiktų įsivertinti platformų taikomus mokesčius, kurie dažniausiai susideda iš įmokų surinkimo mokesčių ir platformos palaikymo mokesčio. Antra, reiktų įsivertinti kiek kainuos ne tik pagrindinio tikslo pasiekimas, bet ir tam tikrų pažadų įvykdymas. Jei renkant lėšas siūlomos paskatos ar materialūs atlygiai, reiktų gerai paskaičiuoti kokios bus ne tik atlygių pakavimo, siuntimo paštu išlaidos, bet ir pačių atlygių gamyba ar nupirkimas (pvz. atvirukai, knygos, suvenyrai). Taip pat neretai pamirštama, kad tam tikrais atvejais surinktos lėšos gali būti apmokestinamos pajamų mokesčiais.

7. Sėkmė

Gali būti, kad jums pasiseks. Reikia pripažinti, kad beveik visose sutelktinio finansavimo platformose norint startuoti, tereikia 15 minučių, kelių sakinių, asociatyvios nuotraukos iš interneto, sukryžiuotų pirštų sėkmei ir jau turi „parengtą“ projektą. Sėkmė irgi yra svarbus ingredientas, bet sėkmė kažkuo panaši į kirvį iš kurio vienoje pasakoje kareivis virė košę ir tai jam puikiai pavyko, tačiau taip pat paaiškėjo, kad be elementarių košės ingredientų košės neišvirsi. Sėkmė svarbus, bet ne lemiamas ingredientas. Suprantama, negi puikiai suplanuotos sutelktinio finansavimo kampanijos nepavyksta, tačiau nesant tinkamo planavimo ir pasirengimo nesėkmės tikimybė išaugą dramatiškai. Tikėkis geriausio, bet būk pasiruošęs blogiausiam scenarijui. Taip pat ir sulaukus didelio palaikymo bei greitai surinkus norimą sumą, turėk paruoštus papildomus tikslus, kuriuos galima būtų išsikelti, o ne laukti kol palaikymas palaipsniui išblės. Sėkmė = pasirengimas, todėl šis punktas iš tikrųjų sako, pasitikrinkite ar tikrai pasiruošėte prieš tai paminėtus ingredientus.

Vis dar abejojate ar esatę gerai pasirengę ar turite kitų su sutelktiniu finansavimu susijusių klausimų? Parašykite mums el. paštu: info@susimetam.lt arba susiraskite mus Facebook’e adresu https://fb.com/susimetam.lt


Pasidalink: