Istorijos pasakojimas sutelktinio finansavimo kampanijos aprašyme
-
Kiekvienoje sėkmingoje lėšų rinkimo kampanijoje galima atrasti gerą istoriją. Istorijos pasakojimas perteikiamas kampanijos aprašyme, nuotraukose ar pristatant kampaniją socialinėse medijose. Pasakojama istorija leidžia skaitytojams/rėmėjams geriau suprasti iškilusius iššūkius, įtraukia ir kviečia veikti.
Tam, kad palengvinti šią užduoti, pateikiame 5 patarimus, kuriais vadovaujantis galėsite lengviau parengti projekto aprašymą ir sudėlioti savo istoriją:
- Pradėkite nuo įžangos.
- Identifikuokite iššūkius ir pasiūlykite savo sprendimą.
- Pateikite pavyzdžių.
- Istoriją dėstykite trumpai ir nuosekliai.
- Užbaikite su kvietimu veikti - paremti, prisidėti.
Geras pasakojimas yra kritiškas kiekvienai lėšų rinkimo kampanijai, tačiau organizuojant lėšų rinkimą sutelktinio finansavimo būdu jis tampa itin svarbus, nes laikas patraukti žmonių dėmesį, įtikinti juos prisidėti prie jūsų tikslo kol jie nepaklydo interneto platybėse yra labai ribotas.
1. Pradėkite nuo įžangos
Pradėti pasakoti savo istoriją gali būti vienas sunkiausių žingsnių. Galima praleisti valandų valandas bandant parašyti tą tobulą sakinį, bet viskas nėra taip sudėtinga.
Iš tikrųjų ilga įžanga gali atitraukti jūsų potencialius rėmėjus nuo to kas svarbu: paremti jūsų projektą.
Pradėti reiktų trumpai prisistatant, paaiškinant jūsų santykį su problema, kurią siekiate išspręsti, organizuodami sutelktinio finansavimo projektą.
Tikslas yra sutekti rėmėjams daugiau konteksto (jūsų ryšys su lėšų rinkimo kampanija), sudominti juos, kad jie skaitytų toliau. Jūsų užsidegimas bei nuoširdumas, gali užkrėsti rėmėjus entuziazmu, kuris yra vienas iš pagrindinių faktorių skatinančiu rėmėjus prisidėti prie kurio nors projekto.
Nesudėtinga įžanga yra geriausias būdas pradėti įstoriją. Geriau suprasdami jūsų vietą istorijoje, žmonės bus labiau įsitraukę ir atidžiau skaitys ką jūs norite pasakyti toliau.
2. Identifikuokite iššūkius ir pasiūlykite savo sprendimą
Kiekvienoje įtraukiančioje istorijoje yra konfliktas. Įvardinant iššūkius, problemas, reiktų stengtis paaiškinti kokią įtaką jie daro jums, bendruomenei, žmonėms, gyvūnams r pan. Tai gali padėti žmonėms įsisąmoninti kodėl jūsų projektas yra reikalingas, kuo jis yra išskirtinis.
Projekto aprašymo tikrai nereikėtų perkrauti įvairiomis statistikomis ar įvairių scenarijų analizėmis (geriau pateikti nuorodas į patikimus šaltinius), bet skaitytojams būtina geriau suprasti prielaidas ir aplinkybes, kurios privedė jus prie šio momento. Todėl reikia įvardinti:
- Problemas ar iššūkius, kuriuos jūsų iniciatyva stengiasi išspręsti ir ką jos liečia;
- Daromą poveikį žmonėms ar bendruomenėms, jei problema nebus išspręsta;
- Kodėl svarbu rasti ir įgyvendinti sprendimą dabar;
Rėmėjas, skantantis jūsų kampanijos aprašymą, turi suprasti problemą, kurią jūsų projektas stengiasi išspręsti, ir patikėti, kad jūsų siūlomas sprendimas yra priimtinas ir geriausias variantas.
3. Savo istorijoje pateikite pavyzdžių
Jei kalbate bendrystėmis ir apibendrinimais, žmonės vargu ar pajaus ryšį ar užsikrės jūsų entuziazmu. Dažniausiai tokiose situacijoje žmonės netenka susidomėjimo jūsų projektu arba jų dėmesį patraukia kitos patrauklesnės istorijos. Todėl norėdami įtikinti paremti jūsų iniciatyvą, turite stengtis sukelti emociją ir tai galite padaryti pateikdamas realių pavyzdžių ar situacijų.
Tarkime organizuojate lėšų rinkimą gyvūnų prieglaudai, savo istorijoje paminėkite kalytę Pupa, kurią nusilpusią priglaudė jūsų organizacija, ir nors pradžioje ji buvo silpna ir bijojo žmonių, reikėjo pasirūpinti jos sveikata, dabar ji sustiprėjusi ir linksmai vizgindama uodegą pasitinka kiekvieną. Dėka jūsų organizuojamo projekto ne tik kalytė Pupa, bet ir kiti augintiniai turės geresnes sąlygas.
Jaučiate kaip Pupos istorija susieja jus kaip skaitytoja su organizuojama iniciatyva? Pupos istorija turės daug didesnį poveikį potencialiems rėmėjams, nei vien teiginys, kad renkate lėšas benamių gyvūnų prieglaudai. Be to rėmėjai gali geriau suvokti kokį didelį poveikį jie padaro prisidėdami, kad ir nedidele suma.
Pateikdami realių pavyzdžių padarote savo istorija nuoširdžia ir asmeniška bei galite lengviau perteikti jūsų projekto daromą poveikį.
4. Istoriją dėstykite trumpai ir nuosekliai
Labai lengva pasinerti į rašymą ir užsimiršti laike, o taip pat pamiršti kiek laiko reikės jūsų rėmėjams norintiems perskaityti jūsų projekto aprašymą. O juk jūsų istorija turi būti ne tik detali, bet ir greitai perskaitoma ir vesti prie jūsų tikslo – surinkti lėšų.
Pripažinkime, daugelis, pamatę ilgą straipsnio tekstą, mūsų yra atsisakę minties jį kaityti, nes pagailime laiko. Todėl rekomenduojame aprašymo teksto apimtį nuo 300 iki 700 žodžių. Taip pat galite pasinaudoti šiomis gerosiomis praktikomis, siekiant, kad jūsų istorija būtų nuosekli ir glausta:
- Venk daugžodžiavimų – rašyk paprasta, aiškia kalba ir įsitikink, kad kiekvienas žodis, sakinys ar paragrafas turi tikslą.
- Susikoncertuok į informaciją, kuri skaitytojui yra svarbiausia.
- Pridėk nuotraukų. Vaizdinė informacija gali ženkliai sumažinti jūsų teksto apimtis, bet svarbu jų nepadauginti.
- Padalink savo istorija į keletą mažesnių paragrafų. Tai aišku nesutrumpins teksto, bet padarys jūsų aprašymą lengviau skaitomu ir padės skaitymams lengviau ją peržvelgti ir atrasti tai kas jiems aktualiausia ir svarbu.
- Sukurk video – gali būti, kad jūsų asmeniškai papasakota istorija yra geriausias būdas pristatyti istoriją. Geras video gali padėti pritraukti dar daugiau rėmėjų. Nepamiršk, kad turi tilpti į 2-3 minutes.
Net ir keliais sakiniai galima pasakyti labai daug, tik reikia pasižiūrėti kritiškai ir strategiškai į jūsų pateikiamą informaciją.
5. Užbaikite aprašymą kvietimu veikti - paremti, prisidėti
Svarbu turėti stiprią istoriją, bet galite nepasiekti norimo tikslo, jei galiausiai skaitytojai lieka nežinioje ko jiems reikėtų imtis. Todėl privalote pabaigti savo aprašymą/istoriją prašymu prisidėti pinigine suma – kai kuriais atvejais, net galima nurodyti konkrečią sumą!
Taip pat galite nurodyti ir papildomus prašymus (tik svarbu jais neužgožti pagrindinio tikslo):
- padėti kitais būdais – kartais savanoriškas darbas ar koks kitų turimas daiktas gali padėti išspręsti jūsų problemą ir tam net nereiks pinigų;
- pasidalinti jūsų istorija su draugiais ir pažįstamais – taip jūs išplėsite savo potencialių rėmėjų ratą ir suteiksite daugiau būdų jums pagelbėti;
- sudalyvauti jūsų renginyje ar susitikime;
- sekti jus socialiniuose tinkluose arba pamėgti jūsų puslapį.
Paaiškinkite potencialiems rėmėjams kaip jie gali jums padėti. Net pateikiant savo istoriją sutelktinio finansavimo platformoje, kartais būtina parašyti, kad jūsų galutinis ir pagrindinis tikslas yra surinkti pinigų, todėl jiems reikia paspausti mygtuką „Paremti“. Kitu atveju žmones susipažinę su jūsų istorija, bet palikti dvejonėse kaip gali jums padėti gali to ir iš nepadaryti.
Nepamirškite, kad jūsų tikslas ne vien papasakoti savo istoriją, sukelti emocijas ir susidomėjimą, bet ir surinkti lėšų. Atvirai prašykite prisidėti prie jūsų iniciatyvos ar lėšų rinkimo kampanijos. Užbaigdami savo aprašymą, turite ne tik kviesti žmones veikti, bet ir nurodyti kur ir kaip žmonės gali jums padėti.
Kyla klausimų ar norėtumėte pagalbos organizuojant sutelktinio finansavimo kampaniją? Parašykite mums el. paštu: info@susimetam.lt arba fb.com/susimetam.lt