Dažniausios sutelktinio finansavimo organizatorių klaidos

2020-08-21 - Vaidas J. | SUSIMETAM.LT

1. Surinkti lėšų sutelktinio finansavimo būdu yra labai paprasta

Pripažinkime, dažniausiai tokia žinutė pasitinka apsilankius bet kurioje sutelktinio finansavimo platformoje. Internete galima rasti begalę sėkmingų, pritraukusių daug dėmesio, išplitusių greitai lyg virusas (viral) bei surinkusių dideles sumas sutelktinio finansavimo kampanijų pavyzdžių. Vis tik reikia pripažinti, kad crowdfunding’as nėra toks paprastas kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio. Remiantis Kickstarter skelbiama statistika, 2/3 lėšų rinkimo kampanijų nepasiekia savo suplanuoto tikslo, kiti šaltiniai nurodo, kad net 80 proc. nesulaukia pakankamo rėmėjų dėmėsio, kad surinktų visą numatytą sumą. Tai ko dažniausiai žmonės nemato yra lėšų rinkimo iniciatorių ar jų komandos narių įdėtas darbas, laikas bei realiai investuotos nuosavos piniginės lėšos į kampanijos reklamą, viešinimą, rėmėjų pritraukimą. Sėkmingos sutelktinio finansavimo kampanijos apie kurias jus skaitėte internete greičiausiai buvo organizuotos pasitelkus viešųjų ryšių specialistus ir reklamos agentūras. Todėl jei nebendradarbiaujate su panašiais specialistais ir norite surinkti suplanuotą lėšų sumą, pasiruoškite rimtam darbui ir skirkite tam laiko. 

2. Tikiu, kad žmonės parems, nes jie yra altruistai

Apsilankius sutelktinio finansavimo svetainėse rasime begalę prašymų paremti ar paaukoti pinigų asmeninėms reikmėms ar labai mažos grupelės poreikiams, žvelgiant iš minios perspektyvos. Tokios lėšų rinkimo kampanijos nesiūlo jokios naudos prie projekto prisidėjusiam asmeniui ar nesukuria reikšmingos pridėtinės vertės likusiam pasauliui. Paremkite, nes noriu nusipirkti automobilį, kompiuterį, pakeliauti po pasaulį, sukurti nuosavą verslą, surengti šventę savo kaimynams ar draugams ... Taip pasitaiko išimčių, jei turi daug artimų draugų ir kaimynų. Vis tik 99 proc. tokių kampanijų surenka 10 ar 20 eurų, kuriuos greičiausiai sumoka jie patys, tikėdami, kad tai jiems padės įgauti pagreičio, bet dažniau baigiasi surinkusios apskritą nulį. Jūsų mama ar tėtis gali jus paremti, nes jumis rūpinasi beveik besąlygiškai. Rėmėjus, kurie jūsų nepažįsta, motyvuoja nauda, kuri gaunama tiesiogiai, jei jūs už paramą siūlote suvenyrus ar kitas jūsų sukurtus daiktas, arba netiesiogiai, gaunant švaresnį orą, vandenį, saugesnę aplinką, teigiamų emocijų ar galimybe tapti išskirtinės bendruomenės dalimi.

3. Istorija telpa į 3 sakinius arba netelpa į romaną

Potencialiam jūsų rėmėjui susidūrus su jūsų lėšų rinkimo kampanija, jūs turite tik keletą sekundžių tam, kad patraukti jų dėmesį ir papasakoti kodėl jie turėtų prisidėti prie jūsų idėjos ar prašymo. Jei taip atsitiko, jau galime laikyti, kad jūsų nuotrauka ir kampanijos pavadinimas puikus. Vis tik ar žmogus nuspręs prisidėti prie jūsų idėjos, lems jūsų papasakota istorija. Kiekviena istorija turi savo tikslinę auditoriją, todėl ji neturėtų būti labai apibendrinta ir taikanti į visus visus visus žmones. Informacijos turėtų būti pakankamai, kad matytųsi jūsų motyvacija ir pastangos, tačiau ir ne per daug. Per kelias sekundes niekas nespės įsigilinti į visą jūsų gyvenimo istoriją ar detalią situacijos analizę kokiu nors aplinkosauginiu klausimu. Visas tekstas turi būti išdėstytas pradedant nuo svarbiausios informacijos ir baigiant papildančiomis detalėmis. Paaiškinkite keliais sakiniais kodėl jūs renkate pinigus? kur konkrečiai juos išleisite? kodėl jų reikia dabar ir čia? Galiausiai turite pasakyti kas esate jūs, kaip su jumis galima susiekti. Suprantu prašyti kitų pinigų yra sunku ir nepatogu, bet tik būdami visapusiškai nuoširdūs sugebėsite pakelti rėmėjus nuo sofos ir eiti pasiimti piniginės ar pin kodų kortelės.

4. Reikia prašyti kuo daugiau, o dar geriau 10 tūkst.

Nesvarbu kokio dydžio yra jūsų planuojama surinkti suma, svarbiausia, kad ji būtų realistiška. Visų pirma, ji turi būti reali rėmėjų akimis. Rekomenduojama pasirinkti mažiausia kokią tik įmanoma reikiamą sumą, sudėliojant aiškų planuojamų išlaidų biudžetą. Taip parodant, kad kiekvienas rėmėjų euras yra gyvybiškai svarbus. Priešingu atveju, labai aiškiai matoma kuomet norima surinkti lėšų suma būna tiesiog paimta iš oro. Šiais interneto laikais yra labai paprasta surasti kiek kainuoja vienas ar kitas dalykas. Užteks vieno „eksperto“ komentaro ir tai privers kitus rėmėjus suabejoti ar tikrai jo skirti pinigai bus panaudoti prasmingai.

Antra vertus, net jei ir jūsų idėjai įgyvendinti realiai reikia visų 10 tūktst. Eurų, būtina pasverti savo galimybes. Skaičiuojant preliminariai jums reikės šiek tiek daugiau kaip 500 rėmėjų kai vidutiniška jums pervesta suma 15-30 eurų, o tai Lietuvos mąstu yra labai daug. Greičiausiai neturite galimybės nemokamai kiekvieną dieną skelbti žinią apie savo kampaniją per televiziją ar socialiuose tinkluose dešimčių tūkstančių sekėjų, tuomet gal geriau projektą suskaidyti etapais, surinkti mažesnę sumą, įgauti žmonių pasitikėjimą ir po to jau imtis didesnių projektų.

5. Pasiskelbėme, dabar reikia laukti ir tikėtis

Atsidūrus nežinomoje situacijoje niekas nenori būti pirmas, tai galioja ir sutelktiniam finansavimui. Ir kuo ilgiau jūsų lėšų rinkimo kampanija tęsiasi su keliais arba iš vis neturėdama nei vieno rėmėjo, tuo daugiau ji praranda su ja susidūrusių rėmėjų pasitikėjimo. Žmones patraukia ne tik jūsų puiki idėja, bet ir matymas, kad kiti žmonės taip pat dalyvauja – prisideda, komentuoja, dalinasi. Norint įgauti inercijos rekomenduojama per pirmąsias 48 valandas surinkti nemažiau kaip 20-30 proc. planuotos sumos. Jei planuojate surinkti 1000,00 eurų, tuomet jums reikia užsitikrinti apie 15 rėmėjų, kurie prisidėtų nemažesne kaip 15,00 Eurų suma.

Siekiant to, prieš paskelbiant kampaniją sudarykite ne potencialių, o realių rėmėjų sąrašą. Pristatykite savo idėją artimiesiems, draugams, kolegoms, galiausiai paskelbkite, kad šiais metais vietoje gimtadienio dovanos prašote bent simboliškai prisidėti prie jūsų projekto, o jei gimtadienis praėjo, suorganizuokite kampanijos pradžios vakarėlį. Galiausiai jei renkate lėšas savo bendruomenės reikmėms ir neturite nei vieno rėmėjo, pagalvokite, kodėl tame sąraše nėra jūsų? Kaip jumis patikės kiti bendruomenės nariai, jei jūs pats neparodėte pavyzdžio.

 

Padarėte ir kitų klaidų, turite kitų su sutelktiniu finansavimu susijusių klausimų? Rašykite mums el. paštu: info@susimetam.lt arba susiraskite mus Facebook’e adresu fb.com/susimetam.lt

 


Pasidalink: